Γολιάθ καί Λυαίος
Ὁ Ἅγιος μεγαλομάρτυρας Δημήτριος ἔδωσε τήν «εὐχή» του στό Νέστορα, καί ὁ Νέστορας φόνευσε τόν Λυαῖο. Μά εἶναι δυνατό ἕνας Ἅγιος νά δίνει μιά τέτοια «εὐχή»;
Τό Λυαῖο δέν τόν σκότωσε ὁ Νέστορας, ἀλλά ὁ Θεός μέσα ἀπό τό Νέστορα, καί ὁ Θεός δέν ὑπόκειται σέ νόμους, ὅ,τι κάνει εἶναι πάντα ἀγαθό καί ἅγιο.
Ἡ συγκεκριμένη περίπτωση ἔχει σχέση μέ τό Δαβίδ, πού σκότωσε τό Γολιάθ. Ὁ Γολιάθ ἦταν γίγαντας, εἶχε ὕψος κάπου τρία (!) μέτρα (Α΄Βασιλ. 17:4), καί ἦταν εἰδωλολάτρης, Φιλισταῖος.
Πρωί-βράδυ, ἐπί σαράντα μέρες (Α’ Βασ. 17:16),προκαλοῦσε τούς Ἰσραηλῖτες, νά ἀναμετρηθοῦν μαζί του, γιά νά τούς ἀποδείξει ὅτι οἱ δικοί του θεοί ἦταν οἱ ἀληθινοί θεοί, ἀλλά κανένας δέν τολμοῦσε.
Ὁ Θεός γιά νά ξευτελίσει τήν πίστη τοῦ Γολιάθ καί νά ἐνδυναμώσει τήν πίστη τῶν Ἰσραηλιτῶν, διάλεξε τό μικρόσωμο καί καχεκτικό Δαβίδ νά ἀναμετρηθεῖ μέ τό Γολιάθ!
Ὁ Δαβίδ ντύθηκε τήν εἰδική στολή τοῦ «παλαιστοῦ», ἀλλά τ' ἄρβυλα τόν δυσκόλευαν, καί καθ'ὁδόν τά πέταξε! (Α΄Βασιλ. 17 39).
Εἶχε ἤδη τήν «πληροφορία» ἀπό τό Θεό, ὅτι, μέ τή δύναμή Του, θά νικήσει τό Γολιάθ, καί τό δήλωσε ὁδεύοντας πρός τό Γολιάθ: «Ὅλοι οἱ λαοί θά μάθουν ὅτι ὁ ἀληθινός Θεός βρίσκεται στόν Ἰσραηλητικό λαό» ( Α' Βασ. 17:46). Ἔβγαλε μιά πέτρα ἀπό τόν τορβᾶ του, καί μέ ὅση δύναμη διέθετε, τήν ἐκσφεντόνισε στό Γολιάθ, τρύπησε (!) τό κράνος τοῦ Γολιάθ, καί ὁ Γολιάθ ἔπεσε στή γῆ ἀναίσθητος. (Α' Βασ. 17:50-51). Τόσο εὔκολα ὁ μικρόσωμος Δαβίδ νίκησε τό γίγαντα Γολιάθ! Ἦταν νίκη τῆς δυνάμεως τοῦ ἀληθινοῦ Θεοῦ ἐνάντια στούς ψεύτικους θεούς, πού πίστευε ὁ Γολιάθ.
Τό ἴδιο ἔγινε καί μέ τό Νέστορα. Στή Θεσσαλονίκη γινόταν ὁ ἀγώνας τῆς «μονομαχίας». Θεωρεῖτο νικητής, ὅποιος σκότωνε τόν ἀντίπαλό του. Στό ἀγώνισμα συμμετεῖχε καί ὁ μέχρι τότε ἀνίκητος Λυαῖος. Ὄντας μέσα στό στάδιο, προκαλοῦσε πάλι καί πάλι τούς χριστιανούς: «Ἐγώ θά σᾶς δείξω ποιός εἶναι ὁ ἀληθινός Θεός».
Ὁ Νέστορας, ἕνα εἰκοσάχρονο παλικάρι, ἔφυγε ἀπό τό στάδιο, πῆγε στή φυλακή, πῆρε τήν εὐχή τοῦ Ἁγίου Δημητρίου, μπῆκε στόν ἀγωνιστικό χῶρο, πάλεψε, καί, μέ τή δύναμη τοῦ Θεοῦ, θανάτωσε τό Λυαῖο, ἐνδυναμώνοντας τή πίστη τῶν φοβισμένων χριστιανῶν.
Ἦταν θάνατος τῆς εἰδωλολατρίας. Νίκη τῆς δυνάμεως τοῦ Θεοῦ. «Ὡς οὖν Λυαίου καθεῖλες τήν ἔπαρσιν, ἐν τῷ σταδίῳ θαρρύνας τόν Νέστορα, οὕτως Ἅγιε, Μεγαλομάρτυς Δημήτριε, Χριστόν τόν Θεόν ἱκέτευε, δωρήσασθαι ἡμῖν τό μέγα ἔλεος».
ΠΗΓΗ
Αναρτήθηκε από π.Γεώργιος-Προσκυνητής στις 26.10.23 Δεν υπάρχουν σχόλια:
Αποστολή με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου
BlogThis!
Μοιραστείτε το στο Twitter
Μοιραστείτε το στο Facebook
Κοινοποίηση στο Pinterest
Ετικέτες αγιοι και εκκλησια, αγιότητα
Μέσα μας ὑπάρχει ἕνας ἄλλος «Λυαῖος», πού πρέπει νά τόν νικήσουμε
Ἤμουν πέντε χρονῶν παιδὶ στὸ χωριό μου τὸν Ὀκτώβριο τοῦ 1912 καὶ χτύπησαν οἱ καμπάνες.
―Μάνα, λέω, γιατί χτυπᾶνε σήμερα οἱ καμπάνες;
Δακρυσμένη ἡ μητέρα μου λέει:
―Ὁ ἅγιος Δημήτριος ἔκανε τὸ θαῦμα του.
―Ποιό θαῦμα;
―Πήραμε τὴ Θεσσαλονίκη τὴν ἅγια αὐτὴ ἡμέρα τῆς μνήμης του!…
Τί ἦταν ἡ Τουρκία μὲ τὴν Ἑλλάδα; Ἕνας Λυαῖος μὲ ἕνα Νέστορα. Καὶ γιὰ ἄλλη μιὰ φορὰ ὁ Λυαῖος νικήθηκε. Καὶ ὅταν μπήκανε μέσα στὴν πόλι τὰ στρατεύματά μας, ἐψάλη στὸ ναὸ τοῦ Ἁγίου Δημητρίου δοξολογία καὶ τὸ «Τῇ ὑπερμάχῳ Στρατηγῷ τὰ νικητήρια…». Νά τὸ θαῦμα.
Ὁ Χριστιανὸς ὅμως ἔχει πάντα ἕναν ἄλλο πόλεμο, πιὸ ἰσχυρό. Μέσα μας ὑπάρχει ἕνας ἄλλος «Λυαῖος», ποὺ πρέπει νὰ τὸν νικήσουμε. Εἶναι τὰ πάθη μας... Εἶναι ὁ θυμός, ἡ ὀργή, ἡ ἐκδίκησι, ἡ πορνεία, ἡ μοιχεία, ἡ φιλαργυρία, ἡ φιλοδοξία, ὅλα τὰ κακά. Ἐμπρός λοιπόν! Ἂν νικηθοῦν τὰ πάθη, αὐτὸ θὰ εἶνε τὸ μεγαλύτερο θαῦμα, ἡ πραγματικὴ «ἀλλαγὴ» ποὺ ζητοῦν πολλοί... Ἀληθινὴ ἀλλαγὴ ἕνας καὶ μόνο μπορεῖ νὰ φέρῃ· ὁ Ἰησοῦς ὁ Ναζωραῖος...
Άγιος Δημήτριος - Το υπάκουο τέκνο της εκκλησίας
Η τοπική Εκκλησία της Θεσσαλονίκης, αλλά και η ανά την Οικουμένην Εκκλησία του Χριστού από την πρώτη στιγμή στάθηκε εκστατική μπροστά στην άθληση του μιμητού του Χριστού αγίου Δημητρίου.
Και σ’ όλους τους μετέπειτα χρόνους μέχρι σήμερα παρουσίασε στον λαό από κάθε πλευρά το μαρτύριο του Αγίου Δημητρίου. Έλαβε όμως πρόνοια να τονίσει ότι ο άγιος δεν άθλησε απλώς, αλλά άθλησε νομίμως, δηλαδή μέσα στην Εκκλησία, στην υπακοή της Εκκλησίας. Γι’ αυτό και κανόνισε να αναγινώσκεται κατά την ημέρα της εορτής του η αποστολική περικοπή που περιέχει τα λόγια: «Εάν δε και αθλή τις, ου στεφανούται, εάν μη νομίμως αθλήση» (Β’ Τιμ. 2:5).
Πρωτίστως υπακοή στο θέλημα του Θεού σημαίνει να είναι κανείς μέσα στην Εκκλησία και να έχη κοινωνία με τον Θεό, όπως ζει η Εκκλησία και παραδίδει αυτή την αλήθεια.
Έπειτα, υπακοή είναι να ζήσει κανείς σύμφωνα με την παράδοση που ήδη δέχθηκε. Αυτό συνιστά μαρτύριο. Η πραγματική κοπή του θελήματός μας μέσα στην Εκκλησία είναι όντως μαρτύριο. Αλλά και πολλές φορές, για να μείνει κανείς πιστός στην υπακοή του στον Χριστό, πρέπει να μαρτυρήσει όχι μόνο το μαρτύριο της συνειδήσεως, αλλά και το σωματικό μαρτύριο.
Ο άγιος Δημήτριος απεδείχθη υπάκουο τέκνο της Εκκλησίας και με τις δύο σημασίες.
Όταν ο άγιος Νέστωρ ορμά μέσα στο στάδιο εναντίον του Λυαίου, λέγει: «Ο Θεός Δημητρίου, βοήθει μοι». Δεν λέγει απλώς: «Θεέ μου, βοήθησέ με», αλλά «Θεέ του Δημητρίου, βοήθησέ με». Έχει συνείδηση ότι ο Θεός που του φανέρωσε, που του απεκάλυψε ο άγιος Δημήτριος είναι ο αληθινός Θεός.
Δεν πιστεύει απλώς σε κάποιο Θεό, αλλά στον Θεό που πιστεύει ο άγιος Δημήτριος, στον Θεό που πιστεύει η τοπική Εκκλησία της Θεσσαλονίκης, όλη η Εκκλησία του Χριστού. Είναι ο Θεός που ο άγιος Δημήτριος ευρήκε μέσα στην Εκκλησία, είναι ο Θεός που είχαν οι Απόστολοι, είναι ο Θεός που αποκαλύφθηκε στο πρόσωπο του Χριστού· είναι ο αληθινός Θεός. Ο άγιος Δημήτριος σε καμιά περίπτωση δεν θα έφθανε στην αγιότητα που έφθασε, αν δεν εύρισκε τον Χριστό μέσα στην Εκκλησία και δεν πίστευε στον Χριστό κατά την παράδοση της Εκκλησίας.
Αυτό το δέσιμο με την Παράδοση της Εκκλησίας, αυτή η υπακοή στην Παράδοση της Εκκλησίας έβαλε όλους τους αγίους και τον άγιο Δημήτριο στον δρόμο της αγιότητος. Αυτή η αποδοχή της Παραδόσεως της Εκκλησίας και η ανεπιφύλακτη υπακοή σ’ αυτήν την Παράδοση ανέδειξε τον άγιο Δημήτριο μεγαλομάρτυρα και μιμητή του Χριστού.
Ποιο ήταν το κύριο έργο του Χριστού;
Η υπακοή στο θέλημα του ουρανίου Πατρός. Πρέπει να δεχθούμε χωρίς την παραμικρή αμφιβολία ότι ο άγιος Δημήτριος, που ήταν μιμητής του Χριστού σε όλα, θα πρέπει να ήταν τέλειος μιμητής του Χριστού πρωτίστως και κυρίως στο θέμα της υπακοής. Η υπακοή αυτή είναι εκείνη που τον έκανε, από την πρώτη στιγμή που γνώρισε τον Χριστό, να Τον ακολουθήσει ανεπιφύλακτα και με φλογερή αγάπη, έτσι που τίποτε δεν επηρέασε έκτοτε τη ζωή του. Εγκατέλειψε για τον Χριστό και γονείς και πλούτη και αξιώματα και κοσμική ζωή και νεότητα και χαρές και ηδονές του κόσμου τούτου. Δεν αμφιταλαντεύθηκε καθόλου. Δεν έδειξε την ελάχιστη επιφύλαξη. Δεν ανέβαλε για αργότερα την πλήρη αφοσίωσή του στον Χριστό.
Αγνός, καθαρός, παρθένος, γεμάτος αγάπη και πόθο για τον Χριστό όρμησε με όλη τη δύναμη της ψυχής του στο μαρτύριο, όταν ήλθε η ώρα, και αξιώθηκε να λογχευθεί και αυτός στην πλευρά, όπως και ο Κύριος, και ανεδείχθη Μυροβλύτης, για να μένει η αγνή και καθαρή ζωή του και το χριστομίμητο μαρτύριό του μαρτυρία εις τους αιώνας.
Μνήμη αγίου ίσον μίμησις αγίου. Και ημείς ας μιμηθούμε τον Μεγαλομάρτυρα και πολιούχο μας άγιο Δημήτριο. Ας τον μιμηθούμε σ’ όλα, αρχίζοντας από εκείνο που άρχισε και αυτός: Από την υπακοή στον Χριστό δια της Εκκλησίας. Απ’ την υπακοή στο θέλημα του ουρανίου Πατέρα που οδήγησε τον Χριστό στην δόξα, που οδήγησε τον μιμητή του Χριστού άγιο Δημήτριο στην δόξα, που θα οδηγήσει και εμάς τους μιμητάς του μιμητού του Χριστού, αγίου Δημητρίου, στην ουράνια δόξα.
"ΚΆΤΩ ΤΑ ΞΕΡΆ ΣΑΣ ΑΠΌ ΤΑ ΠΑΙΔΙΆ...."
ΔΙΚΑΊΩΜΑ ΣΟΥ να είσαι ή να μην είσαι ομοφυλόφιλος και υποχρέωση δική μου και του κράτους να σε υπερασπιστούμε από αθέμιτες παρεμβάσεις στην προσωπική και ιδιωτική σου ζωή, από δυσμενείς διακρίσεις και ρατσιστικές συμπεριφορές.
ΔΙΚΑΊΩΜΑ ΣΟΥ να συζείς με όσες, όσους, όποιες και όποιους θέλεις και θέλουν, με την προϋπόθεση ότι όλες και όλοι αυτοί είναι ΕΝΗΛΙΚΟΙ ΜΕ ΣΩΑΣ ΤΑΣ ΦΡΕΝΑΣ και συναινούν εθελοντικώς.
ΔΙΚΑΊΩΜΑ ΣΟΥ επίσης να αισθάνεσαι έρωτα, αγάπη και στοργή για ένα θάμνο, ένα χαλί, μια προβατίνα ή μια γουρούνα, μια κερασιά, δύο ταβέρνες, τρία λεωφορεία, μία σκύλα, ένα καγκουρό και δύο γάτους.
ΔΙΚΑΊΩΜΑ ΣΟΥ να συμμετέχεις και να διοργανώνεις ομαδικές συνάξεις ενηλίκων, προς αναζήτηση πασών των συγκινήσεων και να ανιχνεύεις και να ανιχνεύεσαι και βεβαίως να πειραματίζεσαι κάθε πιθανού τρόπου σαρκικής ηδονής.
ΔΙΚΑΊΩΜΑ ΣΟΥ να θεωρείς ως φυσιολογική κάθε επιλογή σου, κάθε ατύχημα ή παρέκκλιση ή απόκλιση της φύσης, κάθε ανωμαλία και κάθε βίτσιο σου που δεν στρέφεται εναντίον ζώων ανηλίκων και ανθρώπων με ειδικές ανάγκες.
ΔΙΚΑΊΩΜΑ ΣΟΥ να μας θεωρείς εμάς τους υπόλοιπους σαν φασίστες, ομοφοβικούς, ρατσιστές, εθνικιστές, οπισθοδρομικούς, αντιδημοκράτες, ταλιμπάν, μεσαιωνικούς και ότι άλλον χαρακτηρισμό εμπνευστείς.
ΔΙΚΑΊΩΜΑ ΣΟΥ να γράφεις και να λες και να προπαγανδίζεις ότι θέλεις, όπου θέλεις και σε όποιους θέλουν να σε διαβάζουν και να σε ακούν.
ΔΙΚΑΊΩΜΑ ΣΟΥ να θεωρείς σαν τέχνη και θέατρο ανθρώπους να συνουσιάζονται δημοσίως, να κοπρίζουν δημοσίως, να κοπρολαγνίζονται, να χοροπηδούν ημίγυμνοι και να πάλλονται τα ψεύτικα πέη τους.
ΔΙΚΑΊΩΜΑ ΣΟΥ να νομίζεις ότι είσαι άνδρας εγκλωβισμένος στο σώμα γυναίκας ή γυναίκα εγκλωβισμένη στο σώμα άνδρα. Να ζητήσεις στήριξη από το κράτος για να απεγκλωβιστείς, να απελευθερωθείς και να βρεις το βιολογικό σου φύλο.
ΔΙΚΑΊΩΜΑ ΣΟΥ να είσαι περήφανος και να πηγαίνεις στις παρελάσεις περηφάνιας και να αλλάξεις το φύλο σου όσες φορές θέλεις. Με ή χωρίς ιατρικές επεμβάσεις.
ΔΙΚΑΊΩΜΑ ΣΟΥ να βαφτίζεις και να εμφανίζεις για τον εαυτόν σου και τους ομοίους σου, ως πηγή πνευματικής και καλλιτεχνικής έμπνευσης και δημιουργίας τα πάθη σου και άπαντες τους τρόπους που εσύ κι αυτοί ηδονίζονται.
ΔΙΚΑΊΩΜΆ ΣΟΥ επίσης είναι να βρίζεις, να λοιδορείς, να κουτουλάς τους τοίχους, να χτυπάς τα πόδια σου κάτω, να σχίζεις τα ρούχα σου, να τραβάς τα βιζιά σου, να βάλλεις τα βρακιά σου πάνω στα κάγκελα και να βγάζεις αφρούς από το στόμα σου με την γλώσσα έξω.
ΔΙΚΑΊΩΜΆ ΣΟΥ ακόμα το να πιστεύεις ότι δύο μαντράχαλοι με εφτά οκάδες μούσια ή δύο "μπάρμπυ" μπορούν να γεννήσουν και να συνεισφέρουν στην διαιώνιση του ανθρωπίνου είδους
ΌΜΩΣ ...
ΌΜΩΣ ΔΕΝ ΈΧΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΔΙΚΑΊΩΜΑ να απαιτείς να σε καθιερώσουμε και ως πρότυπο και παράδειγμα για τα δικά μας παιδιά.
ΌΜΩΣ ΔΕΝ ΈΧΕΙΣ ΚΑΝΈΝΑ ΔΙΚΑΊΩΜΑ να επιδιώκεις να επιφέρεις την αμφισβήτηση στο κάθε παιδί για το φύλο του. Να διασαλεύεις τον ψυχικό και πνευματικό του κόσμο. Να σκοτώνεις την αθωότητά του και να δηλητηριάζεις την ψυχή του με τις απόψεις σου.
ΌΜΩΣ ΔΕΝ ΈΧΕΙΣ ΚΑΝΈΝΑ ΔΙΚΑΊΩΜΑ να θέλεις κι από πάνω να αρπάζεις τα ανήλικα παιδιά των άλλων μέσω υιοθεσίας, που αυτοί οι άλλοι είναι και η συντριπτική πλειονοψηφία.
ΌΜΩΣ ΔΕΝ ΈΧΕΙΣ ΚΑΝΈΝΑ ΔΙΚΑΊΩΜΑ
να εκμαυλίζεις, να εκφυλίζεις και εξ απαλών ονύχων να προωθείς, να διαφημίζεις, να επιβραβεύεις μέσα στην αθωότητα και την παιδικότητά τους την ομοφυλοφιλία.
ΌΜΩΣ ΔΕΝ ΈΧΕΙΣ ΚΑΝΈΝΑ ΔΙΚΑΊΩΜΑ να θέλεις να έχεις λόγο για την θρησκευτική πίστη των παιδιών μας, την ηθική τους συγκρότηση, την μόρφωσή τους, την αυτοπεποίθησή τους, την αξιοπρέπειά τους, την ασφάλεια και την ισορροπία τους. Ψυχική, πνευματική, σωματική.
Ο κάθε άνθρωπος είναι ελεύθερος να διαχειριστεί τον εαυτό του, όπως θέλει και να διαθέσει το σώμα του κατά το δοκούν. Τα παιδιά όμως είναι άλλο κεφάλαιο και ευαίσθητο δεδομένο. Όλοι αυτοί, που λένε το αντίθετο, από φόβο, μήπως τους πούνε ομοφοβικούς και ρατσιστές είναι απλά αξιολύπητοι... Σε λίγο θα ξεχάσουμε και αυτά που ξέρουμε από παιδιά...
Προειδοποιούμε λοιπόν τους υπεύθυνους προς πάσα κατεύθυνση, ότι ούτε πόντο δεν θα κάνουμε πίσω στον αγώνα για τα παιδιά μας, ώστε να μην επιτρέψουμε την ανίερη "σεξουαλική αγωγή" που σκέφτονται να φέρουν στα σχολεία μας.
(Ανώνυμος εκπαιδευτικός)
Εάν η χριστιανική ζωή μας δεν έχει αποτέλεσμα την συγχώρεση τότε "εις μάτην εκοπιάσαμεν"
Χρόνια πολλά μέσα στην Εκκλησία.Νηστείες, αγρυπνίες, επισκέψεις σε μοναστήρια,συζητήσεις με γέροντες, παρακολούθηση ομιλιών...
Ποιο το αποτέλεσμα;Μετά από τόσα χρόνια...τί;
Τηρούμε τον Νόμο.Ε και; Αυτό είναι χριστιανική ζωή; Ο νόμος;
Ξέρουμε για τον Χριστό, αυτό είναι όλο;Ξέρουμε ιερείς, αρχιερείς, γέροντες και γερόντισσες,αυτά μας καθιστούν καλούς χριστιανούς;
Σαν να έχουμε πολλά μουσικά όργανα αλλά δεν παίζουμε κανένα!
Καμία μελωδία δεν ακούγεται στην ζωή μας κανένα τραγούδι.
Καμαρώνουμε που κατέχουμε μουσικά όργανα αλλά από την άλλη δεν παράγουμε μουσική.
Είναι αυτές οι παύσεις της σκληροκαρδίας μας.Καμία νότα ανοχής, πραότητας, συγχωρετικότητας,αδελφοσύνης, ομόνοιας, αλληλοπεριχώρησης.
Νηστευτές, μα χορτάτοι από το είδωλό μας.Αγρυπνούντες, μα κοιμισμένοι μέσα στους λογισμούς.Εκκλησιαζόμενοι, μα με αντιεκκλησιαστικό φρόνημα.
Χρεωμένοι, μα χωρίς ίχνος συναίσθησης του χρέους μας.Χριστιανοί, μα χωρίς Χριστό.
Είναι δυνατόν να μου συμβαίνει αυτό;Ίσως. Πρέπει να δω την ζωή μου.
Να την δω μέσα από τον Χριστό, μέσα από τους Αγίους και όχι μέσα από την εμπάθειά μου.
Όλοι μιλούμε για αδικία.Για την αδικία που έχουμε υποστεί από τους άλλους.
Για τα χρέη που έχουνε οι άλλοι σε εμάς.
Κι όμως, ξεχνούμε τα δικά μας χρέη σε όλους, στον Θεό, στην γυναίκα ή στον άνδρα, στο παιδί μας, στους γονείς μας, στους δασκάλους μας, στους μαθητές μας, στους συνεργάτες μας, στους υπαλλήλους μας, στα αφεντικά μας, στον πνευματικό μας, στους ιερείς μας...
Το μεγαλύτερο χρέος μας,η μεγαλύτερη αδικία μας είναι ότι παρουσιάζουμε τον χριστιανισμό που ζούμε ως μία θεάρεστη ζωή ενώ στην ουσία είναι μία πνευματική αποστασία.
"... άφες ημίν τα οφειλήματα ημών, ως και ημείς αφίεμεν τοις οφειλέταις ημών..."
Εάν η χριστιανική ζωή μας δεν έχει αποτέλεσμα την συγχώρεση τότε "εις μάτην εκοπιάσαμεν". Εάν η χριστιανική ζωή μας δεν έχει άρωμα σταυρού, εάν δεν έχει την αρχοντιά της θυσίας, εάν δεν έχει την χαρά της εκούσιας ήττας για χάρη της αγάπης τότε η ασκητική μας έχει αποτύχει και η καθαρή ζωή μας όζει όπως εκείνη του Φαρισαίου…
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)



