Ο χαρακτήρας του Μυστικού Δείπνου ως εβραϊκής τελετής.
Τελετουργικές λεπτομέρειες ενός πασχαλίου εβραϊκού δείπνου …
Οι συμμετέχοντες στέκονται όρθιοι με δεμένα τα σανδάλια και κρατώντας ράβδους,
οπός τότε στην Αίγυπτο. προσφέρεται το πρώτο ποτήρι ερυθρό οίνου αναμειγμένο με
νερό που ευλογεί ο οικοδεσπότης, πλύσιμο χεριών, ευλογιά πικρών χόρτων , άζυμος
άρτος και πασχαλινό αρνί.
Δεύτερο ποτήρι οίνου και ο νεότερος ρωτάει τον γεροντότερο για την σημασία του
Πάσχα, αφηγήσεις ψέλνουν αλληλούια τους ψαλμούς 112 και 113 του Δαβίδ , μέγα
αλληλούια και ανάγνωση του ψαλμού 135 .
Κατά τον Μαστικό δείπνο δεν υπάρχει αρνί , ούτε αφήγηση της απελευθέρωσης τον
Εβραίων , ούτε αναφέρεται άζυμος άρτος, ενώ μαρτυρούνται 1 η 2 ποτήρια οίνου.
Αλλά ούτε το απόγευμα μετα την σταύρωση μπορούσε να συμπίπτει με την αρχή του
πασχαλινού εορτασμού, ούτε η σταυρώσει να πραγματοποιεί κατά την ημέρα του
Πάσχα. Επίσης ο Σιμών Κυρηναιος μαρτυρείται ότι επέστρεφε από τους αγρούς, αρά
επρόκειτο για εργάσιμή μέρα. Τέλος η αιφνίδια αποχωρήσει του Ιούδα δεν
προβλημάτισε τους άλλους μαθητές, αφού αυτός ήταν υπεύθυνος για της αναγκαίες
προμήθειες τον μαθητών. Μάλλον πρόκειται για <<δείπνο φίλων>> (σαμπουραχ) ,
Οπού κάθε είδος τροφής ευλογητό μια φορά, αναγκαίο το πλύσιμό τον χεριών , κλάση
του άρτου και απιλογιά, ευχαριστία επι του ποτηριού προς το τέλος του δείπνου.ΑΠΟ ΠΡΕΚΑ ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΑ